Vpliv reklam

Ljudje še nikoli v zgodovini nismo bili izpostavljeni tako veliki množici informacij, ki vplivajo na naše nezavedne odločitve, obnašanje in življenjski stil, kot ravno v času v katerem živimo. O tem, kako v resnici vplivajo reklame na nas, vemo zelo malo.

Vendar je dejstvo, da reklame vplivajo na našo podzavest in tega niti ne vemo, če procesa ne ozavestimo. Vpliv reklam je zelo močan in bo vedno močnejši, kajti vedno bolj reklame usmerjajo na naše čustveno dojemanje sveta. Vpliv reklam na možgane se da izmeriti in marketinški strokovnjaki se tega dobro zavedajo.

Že nekaj časa se sprašujem kako je mogoče, da je naša mala dežela dobesedno preplavljena z reklamnimi panoji in kdo to dovoli. Le tisti, ki so plačani za to, da raziskujejo in ciljno plasirajo reklame vedo na koliko nezavednih človeških impulzov igrajo. Dejstvo, ki ga vedno bolj opažamo pa je, da ljudje spreminjamo naš celoten življenjski stil, ker nam tako narekujejo reklame. Ljudje smo družabna bitja, ki premoremo veliko čustev, vendar nam manjka treznega in preudarjenega razmišljanja, ki se ju lahko priučimo. Psihologija marketinga zelo dobro izkorišča ravno čustva in dražljaje, ki ta čustva vzpodbujajo (reklame, filmi, razna gibanja, …) tako nam na podzavestni ravni vsilijo nekaj kar mislimo, da potrebujemo, pa to sploh ni res.

In zato sem zamenjala blog profil, kajti na prejšnjem so mi začeli smetiti mojo stran z reklamami. Tega resnično ne maram, čeprav je res, da vedno bolj vidim, kako čisto nič ni zastonj in na žalost pogosto svojo uporabo storitev plačujemo s tem, da na straneh objavljajo vedno več reklam. Na začetku ni nobenih reklam, ko pa se ravno dobro privadiš na nekaj, se začne smetiti z njimi. Reklame nam namreč vsiljujejo na vsakem koraku in z njimi dosežejo, da se potrošniki sami od sebe vkljuimo v igro na katero padamo kot muhe na med in ki postavlja pod vprašaj človeško razsodnost. Bolj ko smo kot potrošniki nerazsodni, večkrat se nam zgodi, da kupimo nekaj kar pravzaprav ne potrebujemo, vendar so nas prepričali, da to nujno potrebujemo.

Dejstvo je namreč, da v sodobni družbi veliko ljudi kupuje izpolnjenost zunaj sebe in srečo poskuša kupiti preko izdelkov, ki zagotavljajo, da nas bodo osrečile. Žal je tovrstno tekanje za mavrico izpolnjenosti polno razočaranj. Kot potrošniki se moramo začeti zavedati, da smo mi tisti, ki izbiramo in prenehati s suženjstvom potrošništva. Šele takrat lahko začnemo razsodno razmišljati in izpolnjevati svoje čustvene potrebe v sebi, namesto da to izpolnitev iščemo zunaj sebe.

In ker vas imam rada, vas ne želim obremenjevati z reklamami na svoji spletni strani. In ker imam rada sama sebe se ne želim vsakič, ko si ogledujem svojo spletno stran izpostavljati bliskanju in utripanju napisov, ki zaradi svoje “aktivnosti” menijo, da so pomembni in si zaslužijo mojo pozornost.

Zavestno izbirajte, kam usmerjate svojo pozornost in hranite tiste stvari s svojo energijo, ki vas resnično izpolnjujejo. Imejte se radi!

Namarie

Taja