Ali tvoj stresometer kaže rdeče?

Nič v našem življenju na nas ne vpliva globlje, tako telesno kot čustveno, kot naši odnosi z drugimi ljudmi.

Nevrološke poti, ki nas silijo v povezovanje z drugimi, nastanejo v naših možganih v zgodnjem otroštvu. Izkušnje, ki jih imamo v tem kritičnem obdobju, bodo vplivale na krogotoke v našem živčnem sistemu, ki se razvijejo in ostanejo z nami za vse življenje. To, ali si nagnjena k rdeči coni ali k zeleni na tvojem stresometru, pa določa tvoja biologija, ki je naravnala svoje barometre že zelo zgodaj v tvojem življenju.

Tvoja sposobnost za uspešno življenje, ne glede na to kaj je zate uspeh, je v veliki meri odvisna od tega, kakšne odnose imaš z drugimi ljudmi.

In če je ta del tvojega življenja nezadovoljiv, je edini način, da popraviš stare krogotoke, ki določajo tvoje sedanje odnose ta, da razkriješ in ugotoviš, kako so bili tvoji možgani v tvoji mladosti naravnani.
Med adolescenco in po njej te privlačijo partnerji, ki ti omogočijo, da obnoviš in ozdraviš nerazčiščena čustvena vprašanja iz otroštva. V naši kulturi svoja najgloblja hrepenenja izražamo v ljubezenski zvezi. Zato je vsaka od teh zvez kot mikroskop za naš čustveni krogotok.

Tvoji intimni odnosi, bolj kot vsi drugi vidiki tvojega življenja, razkrivajo stare rane.

Bolečina je zaveznica, ki te opominja, da pogledaš kaj v tvojem življenju ne deluje. In bolečina mentalnega telesa je strah. Številne ženske poskušajo svojo bolečino zmanjšati tako, da se primerjajo z nekom, ki mu gre veliko slabše. Kajti skozi logični del naših možganov vedno najdemo dober razlog, zakaj se nimamo nad čem pritoževati.

Vendar je dejstvo, da ima limbični del možganov, ki ima v svoji domeni čustva veliko močnejšo in bolj zapleteno povezavo z našimi notranjimi organi, kot so srce in žilni sistem, kot jo ima področje, povezano z logičnim, razumskim razmišljanjem. Številne ženske s katerimi prihajam v stik (tudi sama sem bila na tej isti poziciji) mi povedo, da se v svojem življenju nimajo nad čim pritoževati in vendar so nesrečne.

Ker se v takih situacijah tako rade primerjamo z drugimi, zato velikokrat obtičimo v svojem razumu in se ne premaknemo skozi proces preobrazbe.

Ni dovolj, da se o čustvih pogovarjamo. Da bi prišlo do ozdravljenja, jih moramo izkusiti. Predati se moramo svojim čustvom jeze in strahu, jih spoznati, tako, da jim dovolimo, da nas preplavijo. Le tako lahko zacelimo svoje življenje, da si priznamo, da sta bolečina, žalost in jeza del nas. Potrebno je prepoznati in si priznati, da je vse del nas, da je vse eno. In tukaj je ključno, da spoznamo in zavestno uporabimo naravni tok čustev, ki nam je na voljo.

Naše celice poznajo dva načina delovanja, ki sta zelo naravna – stres in umirjenost, vojno ali mir.
Kadar smo v stresu, celica vso svojo energijo usmeri v ovojnico in se pripravi na branjenje celice pred napadalci. Kadar smo umirjeni, je to znak za naše celice, da energijo usmerijo v jedro celice in se pripravijo na regenerativne procese. Skratka lahko smo v vojni ali v miru, izbira je vedno naša. Ena od interpretacij je tudi taka, da ko smo v coni zelene, so naši možgani v fazi zavestnega izbiranja, pripravljeni na soustvarjanje in sodelovanje. In ko so naši možgani v rdeči coni smo v reakciji.

Ko tvoj stresometer kaže rdeče, imaš na voljo samo tri odzive – boj, beg ali zamrznjenost.

Res je, da sta oba načina naravna, vendar je dejstvo, da te, ko si v zeleni coni, to nič ne stane. Medtem, ko te zadrževanje v rdeči coni, pogosto drago stane. Načeta je tvoja dobrobit, zdravje in dolgoživost. Stanje umirjenosti aktivira parasimpatični živčni sistem, obnovo telesa in umirjen, ter srečen um. Kadar pa si v stanju, ko se želiš izogniti grožnjam zunanjega sveta, ali se ukvarjaš z izzivi v odnosih, se aktivira simpatični živčni sistem, ki pozna odziv boj ali beg in stresni hormoni kot je kortizol preplavijo tvoje telo.

Dejstvo je, da se v takem stanju pripraviš na napad ali branjenje, in izkušaš strah, skrbi in iritacijo. Žal se s stresom ne moreš pomiriti tako, da ga poskušaš spremeniti, ga zajeziti, ali skriti sama pred seboj. Energija, ki je ujeta v čustvenih tokokrogih nikamor ne izgine, ne more se kar izničiti, to kar lahko z njo narediš zavestno je, da jo preusmeriš, preliješ tja, kamor jo želiš usmeriti.

PMS in stopnjevanje simptomov v obdobju predmenopavze, so tvoje notranje vodilo, ki te skuša opozoriti na spremembe, ki jih je potrebno vnesti v svoje življenje. Če nisi pozorna na vprašanja, ki se v letih redne menstruacije pojavljajo vsak mesec, se bodo s tem, ko postajaš starejša, simptomi stopnjevali.
Povprečna ženska ima do menopavze okoli 480 menstruacij in 40 sezonskih ciklov, kar pomeni okoli 500 poročil o napredku. Vsako PMS vprašanje je povezano z večjo in globljo potrebo, ki ni zadovoljena. Nerazsodnost, ki jo povzročajo hormonske spremembe v tem obdobju in kasneje v obdobju menopavze, so povezane s spremembo na možganih tako, da dobi ženska bolj ostro oko za neenakosti in nepravičnost.

V ženski se začnejo dvigati vse njene potlačene želje in ustvarjalnost, vsa hotenja, ki so kot vulkan, ki želi izbruhniti.

Če ta vulkan ne najde izhoda navzven – če je ženska zaradi miru doma ali v službi tiho in zadržuje izražanje svojih kreativnih nagonov – je to kot bi zamašili ventil na ekonom loncu. Nekaj mora popustiti in najšibkejši člen je lahko telo, kar se odrazi na zdravstvenem področju, lahko je čustveno telo, kar se odrazi na odnosih ali mentalno telo, kar se odrazi skozi depresijo in negativno perspektivo.

Težave kot so prizadetost in užaloščenost ob banalnem dogodku kot je npr. če mož ne vzame iz omarice tudi tvoje skodelice za kavo so na prvi pogled morda smešne, vendar to kaže na globlje potrebe za katere se ne zmeniš; potrebo po več pozornosti, več skupaj preživetega časa. Ko teh potreb ne priznaš, začne telo čedalje glasneje kričati, da pritegne tvojo pozornost. In to je priložnost za vpogled vase.

Če se temu stresu, ki se pojavlja v tvoji notranjosti ne nameniš potrebne pozornosti, bo pritisk, ki se v notranjosti ustvarja, po vsej verjetnosti poiskal pot na prosto preko katere od bolezni, ki so pri sodobni ženski zelo pogoste; bolezni srca, rodil ali prsi, ali skozi depresijo. Tvoje zdravstveno stanje in sreča sta bolj odvisna od tvojega zaznavanja življenjskih dogodkov okoli tebe kot od samih dogodkov. In ravno zaradi tega imamo v vsaki situaciji, ki se izkaže za stresno, vedno priložnost, da svoje stresne tokokroge v živčnem sistemu preobrazimo v tokokroge radosti.

Vendar do spremembe lahko pride le, ko razumeš, kaj je potrebno storiti.
Na svojih druženjih za ženske vedno predstavim piramido, ki je sestavljena iz štirih enakovrednih delov in zajema naše zavedanje, razumevanje, čutenje in izkušanje. Vsi štirje aspekti naše življenjske piramide so enako pomembni v našem procesu preobrazbe.

Vprašati se moraš, zakaj čutiš takšna čustva, kot jih čutiš, izbiraš takšne partnerje kot jih izbiraš in ravnaš tako, kot ravnaš. Odgovor leži v najzgodnejših življenjskih izkušnjah, ki so bile graditeljice tvojega živčnega krogotoka in še danes živijo v tvojih celicah.

Osnovna obramba pred neprijetnimi čustvi je izogibanje.
To pribežališče se običajno dobro obnese do prihoda v menopavzo, ko se hormonska sprememba gledišča in spremljajoče spremembe v možganih zarotijo in prikličejo na površje vse zakopane travme in nerešena vprašanja, ki se izrazijo s telesnimi simptomi, ki jih ni mogoče spregledati. Če ne prej,je menopavza tista, ki žensko oskrbi z energijo, sposobnostjo osredotočanja, jasnostjo in pogumom, da spremeni tudi najgloblje zakoreninjene vzorce.

In vendar ni potrebno čakati do menopavze, da bi se soočila s svojimi notranjimi nerazrešenimi zadevami. Vsak menstrualni cikel ali prehod letne energije, kot je začetek letnega izdiha, ki se začne s 1.2., nam prinaša priložnost, da preobrazimo ranjenosti v sebi.

Naravni tok čustev nas vodi iz jeze v prijaznost. In pomladna energija rasti nas spodbuja in nam omogoča, da se skozi ta premik v sebi premikamo lahkotno. Zato ta izjemni čas v letu izkoristi za premik iz jeze v prijaznost in preobrazi svoje notranje tokokroge stresa v tokokroge radosti.

Pet načinov, kako lahko zmanjšaš svoj stres:

1. Pij Tulsi čaj. Tulsi je adaptogena rastlina in pomirja stres ter podpira obnovitvene procese v telesu. V Indiji jo že več kot 5000 let uporabljajo kot zdravilni balzam za telo, um in duha.

2. Globoko dihaj. Počasno dihanje umiri živčni sistem in pomaga nižati stres.

3. Gibaj se. Telesna aktivnost pomaga in zato izkoristi prosti čas za sprehode.

4. Dovolj spanja. Telo se regenerira med spanjem in pomembno je, da telesu omogočimo čimbolj miren spanec in predvsem dovolj spanca, da se lahko obnovi.

5. Hvaležnost. Hvaležnost je tista, ki nam pomaga stresometer obrniti v zeleno.

Če Te zanima več o tem, kako stres preobraziti v radost, Te vabim na spletno druženje Objemi Sebe, več informacij na povezavi tukaj….

Bodi Sijajno!
Taja Albolena

Taja Albolena že več kot dve desetletji raziskuje globine svoje Biti. Dela z ženskami, ki se prebujajo v zavedanje, da so prerasle življenje, ki so ga živele do sedaj in želijo več od življenja. Ženskam asistira, da dvignejo svoj nivo samozavesti in zaupanja vase kot žensko ter sledijo sebi. Vodi jih, da stopijo v polno moč svoje Ženske Duše. Več najdeš na www.divine.si